Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Λουκά ή τον Λουκάνικο;











Ζήτημα καθαρής επιλογής μεταξύ των δύο.
Πάνω απ όλα το τι είναι φίλος. Φίλος είναι αυτός που σε καταλαβαίνει. Που μπορεί και συμμερίζεται τα άγχη σου, που είναι μαζί σου στα δύσκολα, που περιμένει μαζί σου να κατευνάσει την πείνα του με ότι έχεις και μοιράζεσαι μαζί του. Φίλος είναι αυτός που θα σε ακούσει έστω κι αν δεν μπορεί να μιλήσει μα θα κάνει ότι περνάει απ' το "χέρι" του για να σου δείξει τη συμπαράστασή του.
Φίλος είναι αυτός που θα βγει μαζί σου στο δρόμο και θα φωνάξει κι αυτός πως είναι δικιά του μια γωνιά για να κοιμηθεί. Φίλος είναι αυτός που σκύβει πάνω σου και προσπαθεί να απαλύνει τον όποιο πόνο σου με ότι δύναμη διαθέτει.
Φίλος είναι αυτός που θα φάει μια κλωτσιά για σένα και δεν θα γυρίσει ποτέ να στο κοπανά πως το έπαθε, γιατί ξέρει πως κι εσύ το ίδιο θα έκανες στη θέση του.
Φίλος είναι αυτός που ενώ διψάει μπορεί να μοιραστεί μαζί σου ένα μπουκαλάκι νερό αν του το προσφέρεις χωρίς να έχει την απαίτηση να του δώσεις. Πάλι επαφίεται στη δική σου συντροφικότητα.
Δεν είναι φίλος αυτός που φαινομενικά μιλά την ίδια γλώσσα με εσένα.
Δεν είναι φίλος αυτός που εξυπηρετεί την έννοια του χρήματος.
Δεν είναι φίλος αυτός που ξέρει αλλά δεν σου ομολογεί τι παιχνίδια παίζουν πίσω απ τη πλάτη σου.
Δεν είναι φίλος αυτός που σχεδίασε τη μιζέρια που ζεις.
Δεν είναι φίλος αυτός που σαν μαριονέτα του "γελοίου θιάσου" σε παροτρύνει να καταστρέψεις το μέλλον των παιδιών σου.
Δεν μπορεί να είναι φίλος σου ο χαρτογιακάς με το γυάλινο βλέμμα και τα ψυχρά χαρακτηριστικά.
Δεν μπορεί ποτέ να γίνει φίλος σου αυτός που θεωρητικά είναι άνθρωπος μα κατα βάθος δεν έχει ψυχή, καρδιά, λογική. Μόνο λογιστική υπάρχει στο μυαλό  του. Αριθμοί  στη πιο άχαρη μορφή τους. Αριθμοί που σε κατατάσσουν στα σκουπίδια αν δεν εξυπηρετείς τη δικιά τους δουλική συμπεριφορά.
Ούτε λόγος βέβαια να μοιραστεί κάτι μαζί σου. Να σου πάρει όμως ότι έχεις και δεν έχεις ναι.

Εσύ λοιπόν που δεν του ζήτησες να σε κυβερνήσει αλλά το κάνει και σίγουρα δεν είναι φίλος σου, θα τον αφήσεις;
Εσύ πρέπει να αποφασίσεις αν θα είσαι με τη φιλική πλευρά των καταστάσεων που αποτυπώνεται στο πρόσωπο ενός μαχητή των δρόμων ή με την εχθρική πλευρά των πρόσκαιρων παρακμιακών συμφερόντων.

Εκτροφείς παρασίτων

Ναι εμείς όλοι, οι  κομμουνιστές, οι φασίστες, οι μαλάκες.
Αυτοί που τόσα χρόνια τώρα ακούμε αναπαυτικά και μακάρια  τα  κακογραμμένα παραμύθια των παρασίτων τούτης της γης.
Τους εκτρέφουμε και έχουν και μούτρα και μιλάνε. Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό αλλά ζητάνε συνεχώς και πιο πολλά απ τους εκτροφείς τους.
Οπότε ο τρίτος χαρακτηρισμός που μας έχει αποδώσει ο Πάγκαλος είναι σωστός. Το γιατί, ενώ βλέπουμε το τσιμπούρι πάνω μας το αφήνουμε και πίνει συνεχώς αίμα, δεν το έχω καταλάβει αν και περνάει απ. το μυαλό μου η ιδέα του ωχαδερφισμού για άλλη μια φορά.
Σαν ρίξεις όμως μια ματιά τριγύρω τα βλέμματα πλέον είναι επιθετικά προς όλες τις κατευθύνσεις. Δε μένει παρά να βρουν τον στόχο της επίθεσης. Ναι έτσι είναι σαν να ψάχνουν το στόχο. Σίγουρα δεν θα τον βρουν μεταξύ μας, μα εκεί που είναι μαζεμένοι αυτοί που παρασιτούν με την ανοχή μας.
Η πληγή όμως έχει κακοφορμίσει αρκετά και μόνο με δραστικές ενέργειες μπορεί να κλείσει η πληγή. Καυτό σίδερο πάνω της να κάψει το απόστημα.
Το καυτό σίδερο μπορεί να είναι και καυτό μολύβι. Είτε από αυτό που γράφουμε είτε από αυτό που γεμίζουν τις σφαίρες. Είμαι της πρώτης άποψης.
Συμμερίζομαι απόλυτα όμως και τη δεύτερη. Ίσως η θεραπεία να απαιτεί το δεύτερο αλλά δεν είμαι από αυτούς που το χρησιμοποιούν. Θα μου άρεσε να χρησιμοποιήσω ατσάλι καλογυαλισμένo και καλοακονισμένο.
Για να πάρω όσα κεφάλια μπορέσω και μετά να καυτηριάσω τις πληγές μου αν σωθώ.
Κι' εσύ όργανο της επιβολής της τάξης, είδες πόσο εύκολα μπορούν να σε καθαρίσουν αν δεν τους είσαι αρεστός για μια τροχαία παράβαση; Είδες πόσο εύκολα  βάζουν μπρος τα σχέδια τους κι όποιον πάρει ο χάρος αν δεν πας με τα νερά τους;
Τι άλλο περιμένεις δηλαδή να γίνει για να καταλάβεις πως κι εσύ είσαι ένας από εμάς που φωνάζουμε και για το δικό σου δίκαιο; Είναι πιο όμορφα απ τη δική μας μεριά και σίγουρα το νιώθεις μέσα σου όταν σε διατάζουν να παραμείνεις εκτροφέας παρασίτων και ταυτόχρονα να πολεμάς άλλους εκτροφείς. Μια τόση δα μικρή απόφαση είναι να έρθεις μαζί μας. Ω είναι ωραία στο παράδεισο που λέει και ο ποιητής.

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Πολιτικοί, όπως λέμε παράσιτα.







Δακρύβρεχτοι πολιτικοί με μακιγιάζ, ανόητοι που θεωρούν ιδιοκτησία τους την Ακρόπολη και θέλουν να την εκμεταλλευτούν σαν κανένα μαγαζάκι σε κεντρική οδό, άτολμοι τραπεζίτες πρωθυπουργοί, πρόεδροι με μικρό ανάστημα, υπουργοί με παρωπίδες στις κομματικές γραμμές και ένα μάτσο κουλουβάχατα συνθέτουν τούτη τη κρατική μηχανή που δεν λέει να πάρει μπρος με τίποτα. Μέτρα επί μέτρων και νομοσχέδια επί νομοσχεδίων. Φόροι πάνω στους φόρους και ζωή στον τάφο. Σκουλήκια πάνω σε πτώμα ενώ αποσυντίθεται με μια δυσοσμία που γεμίζει τα πνευμόνια των υπηκόων της γελοίας παρακμής με αγανάκτηση.
Γατζωμένοι με τα βρώμικα χέρια τους πάνω στις πλάτες μας παρασιτούν και απεγνωσμένα προσπαθούν να μας πείσουν πως όλοι εμείς οι απ' έξω (οι κομμουνιστές, οι φασίστες και οι μαλάκες) πρέπει να τους ταΐζουμε με το αίμα μας για την υπόλοιπη μίζερη ζωούλα τους.

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΜΗΝΕΣ
















Στην Αττική είχαν τους εξής μήνες:

Εκατομβαίων
Ο Εκατομβαιών είναι ο πρώτος μήνας στο Αττικό ημερολόγιο, που ακολουθούσε την Εαρινή Ισημερία και αντιστοιχούσε με το χρονικό διάστημα από 23 Ιουνίου έως 23 Ιουλίου, αφιερωμένος στον Απόλλωνα.
Ενώ στην Αθήνα την εποχή του Θησέα ο μήνας αυτός ονομαζόταν Κρονιών, πήρε αργότερα το όνομά του από τα Εκατόμβαια, μία γιορτή που γινόταν προς τιμή του Απόλλωνα, στην οποία θυσιάζονταν εκατόμβαι, δηλαδή μεγαλοπρεπής θυσία 100 βοδιών, ταύρων κ.ά. Κυριότερες γιορτές στην αρχαία Αθήνα κατά το μήνα αυτό ήταν τα Παναθήναια, τα Κρόνια και τα Συνοίκια.

Μεταγειτνιών
Ο Μεταγειτνιών είναι ο δεύτερος μήνας στο αττικό ημερολόγιο, ο οποίος ήταν αφιερωμένος στο Μεταγείτνιο Απόλλωνα και αντιστοιχούσε στο χρονικό διάστημα 24 Ιουλίου-22 Αυγούστου. Κυριότερες γιορτές κατά το μήνα αυτό ήταν τα Μεταγείτνια στην Αττική την έβδομη μέρα του μήνα, τα Ηράκλεια εν Κυνοσάργει, που εορτάζονταν στην ίδια περιοχή με την προαναφερθείσα γιορτή και τα Πανελλήνια. Παρόμοια γιορτή με τα αττικά Κρόνια προς τιμήν του Κρόνου φαίνεται να τελούνταν στη Ρόδο κατά το μήνα Μεταγειτνιώνα, κατά την οποία γίνονταν ανθρωποθυσίες, κυρίως εγκληματιών.
Επίσης εορταζόταν η γενέθλια γιορτή της χθόνιας θεάς Εκάτης την τελευταία μέρα του μήνα.

Βοηοδρομιών
Ο Βοηδρομιών είναι ο τρίτος μήνας στο αττικό ημερολόγιο, ο οποίος ήταν αφιερωμένος στο Βοηδρόμιο Απόλλωνα και αντιστοιχούσε στο χρονικό διάστημα 23 Αυγούστου-22 Σεπτεμβρίου. Κυριότερες γιορτές κατά το μήνα αυτό ήταν οι Σπονδές των Πλαταιών, τα Βοηδρόμια την 7η ημέρα του μήνα, την προηγουμένη η γιορτή της Αγροτέρας Αρτέμιδος και η επέτειος της Μάχης του Μαραθώνα, τα Γενέσια ή Νεκύσια (5η του μηνός), τα Χαριστήρια, τα Ελευσίνια Μυστήρια, που ξεκινούσαν την 15η ημέρα του μήνα και διαρκούσαν εννιά ημέρες και τα Μεγάλα Μυστήρια.
Στην αρχαία Βοιωτία, την ίδια περίοδο εορτάζονταν τα Παμβοιώτια προς τιμήν της Αθηνάς, τα οποία είχαν δώσει το όνομά τους στον αντίστοιχο βοιωτικό μήνα του Βοηδρομιώνα, Παμβοιώτιο.

Πυανεψιών
Ο Πυανεψιών είναι ο τέταρτος στη σειρά μήνας στο Αττικό ημερολόγιο, που αντιστοιχούσε με το χρονικό διάστημα από 23 Σεπτεμβρίου μέχρι 22 Οκτωβρίου, αφιερωμένος στον Απόλλωνα. Ο μήνας αυτός πήρε το όνομά του από την πιο σημαντική γιορτή του μήνα αυτού, τα Πυανέψια, που σημαίνουν, «ημέρα της φασολάδας». Σύμφωνα με την παράδοση, όταν ο Θησέας ξεκίνησε για την Κρήτη για να σκοτώσει τον Μινώταυρο, σταμάτησε καθ' οδόν στη Δήλο και έκανε θυσία στον Απόλλωνα, λέγοντας ότι σε περίπτωση που κερδίσει την μάχη με τον Μινώταυρο θα του πρόσφερε στολισμένα κλαδιά ελιάς για να τον ευχαριστήσει. Επιστρέφοντας στην πατρίδα του, ο Θησέας εκπλήρωσε την υπόσχεσή του με αυτό τον θεσμό. Η φασολάδα εξηγείται με το ότι κατά το ταξίδι του γυρισμού τα τρόφιμα στο καράβι είχαν τελειώσει. Έτσι την έβδομη μέρα οι σύντροφοι του Θησέα μάζεψαν ότι μπορούσαν να βρουν και το μαγείρεψαν κάνοντας φασολάδα. Το έθιμο αυτό, προς τιμή του Απόλλωνα διατηρήθηκε ως πυανέψια και έδωσε το όνομα στον μήνα αυτό.

Μαιμακτηριών

Ο Μαιμακτηριών είναι ο πέμπτος μήνας στο αττικό ημερολόγιο, ο οποίος ήταν αφιερωμένος στο Δία Μαίμακτο και αντιστοιχούσε στο χρονικό διάστημα 23 Οκτωβρίου-22 Νοεμβρίου.Κυριότερες εορτές κατά το μήνα αυτό ήταν τα Μαιμακτήρια και τα Πομπαία: η πρώτη γιορτή λάμβανε χώρα το τελευταίο δεκαήμερο του μήνα ως επίκληση για έναν ήπιο χειμώνα, ενώ κατά τη δεύτερη γιορτή πραγματοποιούνταν πομπή προς τιμήν του Μειλίχιου Δία για την μελλούμενη καλή σοδειά.

Ποσειδεών

Ο Ποσειδεών είναι ο έκτος μήνας στο αττικό ημερολόγιο, ο οποίος ήταν αφιερωμένος στο θεό Ποσειδώνα και αντιστοιχούσε στο χρονικό διάστημα 23 Νοεμβρίου-22 Δεκεμβρίου. Σε άλλες πόλεις της αρχαίας Ελλάδας εκτός από την Αθήνα, θεωρούνταν ο τελευταίος μήνας του χρόνου. Κάθε 2-3 χρόνια, προστίθετο ένας εμβόλιμος μήνας, ο Ποσειδεών Β', ώστε η πρώτη ημέρα κάθε μήνα να συμπίπτει κατά το δυνατόν με τη Νέα Σελήνη.
Κυριότερες γιορτές κατά το μήνα αυτό ήταν τα Φαλληφόρια προς τιμήν του Διονύσου τα Αλώα, τα Πύραια, τα Ποσείδεα, και τα Γαλάξια προς τιμήν του θεού Απόλλωνα κατά το Χειμερινό Ηλιοστάσιο στις 22 του μήνα, σε αντίθεση με τα Γαλάξια προς τιμήν της Ρέας-Κυβέλης κατά τον Ελαφηβολιώνα.
Η τελευταία νύχτα του μήνα, η μεγαλύτερη επίσης νύχτα όλου του έτους, ήταν αφιερωμένη στις θεές Νύχτα και Δίκη.

Γαμηλιών
Ο Γαμηλιών είναι ο έβδομος μήνας στο αττικό ημερολόγιο, ο οποίος ήταν αφιερωμένος στους θεούς Δία και Ήρα και αντιστοιχούσε στο χρονικό διάστημα 23 Δεκεμβρίου-22 Ιανουαρίου. Ο μήνας πήρε το όνομά του από τη γιορτή των Γαμηλίων ή Θεογαμίων, του ιερού γάμου μεταξύ των δυο θεών. Πολύ σημαντική γιορτή του μήνα ήταν επίσης το Τριέσπερον προς τιμήν των θεών Ήλιου και Ηρακλή, κατά τις 3 πρώτες ημέρες του μήνα (22-25 Δεκεμβρίου), η οποία αντικαταστάθηκε στη ρωμαϊκή θρησκεία από την αντίστοιχη γιορτή την ίδια περίοδο του Σολ Ινβίκτους.
Γιορτάζονταν επίσης τα Λήναια προς τιμήν του Διονύσου, οπότε και παρουσιάζονταν κωμωδίες.

Ανθεστηριών
Ο Ανθεστηριών είναι ο όγδοος μήνας στο αττικό ημερολόγιο, ο οποίος ήταν αφιερωμένος στο θεό Διόνυσο και αντιστοιχούσε στο χρονικό διάστημα 23 Ιανουαρίου-20 Φεβρουαρίου. Κυριότερη και επώνυμος γιορτή του μήνα ήταν τα Ανθεστήρια, τα οποία διαρκούσαν τρεις ημέρες. Κατά την τελευταία ημέρα της γιορτής αυτής τελούνταν τα Υδροφόρια προς τιμήν όσων χάθηκαν στον Κατακλυσμό του Δευκαλίωνα. Λάμβαναν χώρα επίσης τα Διάσια προς τιμήν του Μειλίχιου Δία, τα Μικρά Ελευσίνια, τα Διάσεια και μια επίσημη Τελετή του Αρείου Πάγου.

Ελαφηβολιών

Ο Ελαφηβολιών είναι ο ένατος μήνας του αττικού ημερολογίου. Ήταν αφιερωμένος στη θεά Άρτεμη και αντιστοιχεί με το χρονικό διάστημα 21 Φεβρουαρίου-23 Μαρτίου. Ο μήνας πήρε το όνομά του από τα Ελαφηβόλια, γιορτή με θυσίες ελαφιών που πραγματοποιούνταν την έκτη μέρα του μήνα προς τιμήν της Ελαφηβόλου Άρτεμης,
Τον ίδιο μήνα διοργανώνονταν και τα Μεγάλα ή "εν άστει" Διονύσια προς τιμήν του Διονύσου του Ελευθερέα, τα οποία θεσμοθετήθηκαν από τον Πεισίστρατο και κατά τα οποία παρουσιάζονταν και διαγωνίζονταν τραγωδίες από την 11η μέχρι την 13η ημέρα του μήνα. Μετά τα Μεγάλα Διονύσια, αναφέρεται από πηγές ότι τελούνταν τα Πάνδια.
Στις 18 του μήνα τελούνταν επίσης τα Ανάκεια προς τιμήν των Διόσκουρων Κάστορα και Πολυδεύκη, ενώ το μήνα αυτό τελούνταν και τα Γαλάξια προς τιμήν της Ρέας-Κυβέλης, σε αντίθεση με τα Γαλάξια προς τιμήν του Απόλλωνα κατά το μήνα Ποσειδεώνα.

Μουνιχιών 

Ο Μουνιχιών είναι ο δέκατος μήνας στο αττικό ημερολόγιο. Είναι αφιερωμένος στη θεά Άρτεμη και αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα 24 Μαρτίου-22 Απριλίου. Ομώνυμη γιορτή προς τιμή της Μουνιχίας Αρτέμιδος τελούνταν την 16η ημέρα του μήνα στον ιερό της ναό στο λόφο της Μουνιχίας στον Πειραιά. Άλλες σημαντικές γιορτές που πραγματοποιούνταν κατά το μήνα αυτό ήταν η γιορτή Αιάνεια προς τιμήν του θεού Έρωτα την 4η ημέρα στο "Εν κήποις" ιερό της θεάς Αφροδίτης στην Ακρόπολη, τα Βραυρώνια ανήμερα της πανσελήνου, τα Ολυμπιεία τη 19η ημέρα και η Δελφινίου Πομπή, εις ανάμνησιν της ικεσίας του Θησέα και των συντρόφων του στο ιερό του Δελφινίου Απόλλωνα πριν πλεύσουν για την Κρήτη και το λαβύρινθο του βασιλιά Μίνωα.

Θαργηλιών

Ο Θαργηλιών είναι ο ενδέκατος μήνας στο αττικό ημερολόγιο. Ήταν αφιερωμένος στους θεούς Απόλλωνα και Άρτεμη, ενώ αντιστοιχεί με το χρονικό διάστημα 23 Απριλίου-23 Μαΐου. Κυριότερες γιορτές του μήνα αυτού ήταν τα ομώνυμα Θαργήλια, που κρατούσαν δυο ημέρες, τα Βενδίδεια, τα οποία αναφέρονται και στο Συμπόσιον του Πλάτωνα, καθώς και τα Καλλυντήρια και τα Πλυντήρια, δυο γιορτές προς τιμήν της θεάς Αθηνάς.

Σκιροφοριών
O Σκιροφοριών είναι ο δωδέκατος μήνας στο αττικό ημερολόγιο, ο οποίος στην Αθήνα σηματοδοτούσε το τέλος του έτους. Ήταν αφιερωμένος στην Αθηνά Σκιράδα και αντιστοιχεί με το χρονικό διάστημα 24 Μαΐου-22 Ιουνίου. Σημαντικότερη γιορτή αυτό το μήνα ήταν τα Σκιροφόρια προς τιμήν της Αθηνάς Σκιράδος, του Φυταλμίου Ποσειδώνα, καθώς και των Ελευσινίων Δήμητρας και Κόρης. Πραγματοποιούνταν τη δωδέκατη μέρα του μήνα, δυο μέρες πριν από τα Διιπόλεια ή Βουφόνια, προς τιμήν του Πολιέως Διός.
Επίσης, στις 22 του μήνα τελούνταν τα Αρρηφόρια ή Ερσηφόρια προς τιμήν της Αθηνάς Πολιάδας, που αποκαλούνταν επίσης Έρση.

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια